А Н О Т А Ц І Я
навчальної дисципліни
«Ландшафтна архітектура»

Мета викладання дисципліни. Дати здобувачам вищої освіти загальні уявлення про функціонально-просторову організацію середовища відкритих просторів, сформулювати архітектурно-художні принципи, які забезпечують не лише естетизацію довкілля, але і поліпшують його санітарно-гігієнічні й архітектурно-планувальні параметри; сформувати у здобувачів новий світогляд, який побудовано на уявленні про оточуюче середовище як системний багаторівневий природно-антропогенний об’єкт архітектурної творчості.
Предмет дисципліни. Предметом дисципліни «Ландшафтна архітектура» є формування архітектурно-ландшафтного середовища відкритих просторів. Сьогодні ландшафтна архітектура – частина архітектури, яка займається організацією оточуючого ландшафту з метою пристосування його для практичних і естетичних потреб людини.
Завдання вивчення дисципліни. За підсумками вивчення курсу «Ландшафтна архітектура» здобувач повинен:
Знати:
 основні характеристики різних типів ландшафту;
 властивості та особливості взаємодії природних компонентів із урбанізованим довкіллям;
 естетико-екологічні якості рослин, що формують фітосередовище культурних ландшафтів, зокрема садово-паркових;
 основи створення повноцінного середовища для життєдіяльності та відпочинку людини.
Вміти:
 виділяти і картувати межі ландшафтів і їх структурних елементів – місцевостей, урочищ і фацій;
 діагностувати стан певного ландшафту (рівень господарського освоєння і встановлення типу зв’язків);
 обґрунтувати прогноз, спрямований на оптимізацію;
 за допомогою компонентів природного ландшафту – рельєфу, ґрунтів, клімату, водних поверхонь – створювати необхідне людині комфортне середовище;
 знаходити компроміс між необхідністю використовувати, перетворювати природні ландшафти і максимально зберегти їх.

Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки фахівця спеціальності 206 «Садово-паркове господарство». Освітні стандарти вищого навчального закладу за спеціальністю 206 «Садово-паркове господарство», зокрема навчальний план, припускає успішну реалізацію технології навчання дисципліни «Ландшафтна архітектура» на 4 курсі. Логічна схема навчання спирається на базові знання здобувачів вищої освіти, які вони отримують на попередніх курсах під час аудиторного вивчення таких дисциплін, як ботаніка, фізика, агрохімія, ґрунтознавство, екологія, фізіологія рослин, дендрологія, озеленення населених місць, садово-паркова композиція, а також у ході виконання програм відповідних навчальних практик. Формування професійних знань здобувачів із дисципліни «Ландшафтна архітектура» забезпечує успішне вивчення спеціальних дисциплін, таких як: ландшафтне проектування, дендропроектування, агротехніка зеленого будівництва, комп’ютерне проектування садово-паркових об’єктів.

Відповідальна за складання анотації (лекторка):
Зайцева І. А., доцентка, кафедра СПМЛД