1. Мета, завдання і предмет дисципліни «Цитологія»
1.1. Мета і завдання викладання дисципліни пізнання закономірностей будови клітини рослин, їх цитоплазматичних органел, ядерних структур, які детермінують ознаки організму.
Опанувати і засвоїти глибокі наукові основи про життя і розвиток рослин на клітинному рівні, у поглибленому навчання студентів роботи з мікроскопом, виробленні навичок і вмінь самостійного підбору та підготовлення цитологічних препаратів для аналізу, самостійної роботи в лабораторії та використання набутих теоретичних знань для фахової підготовки.
Завдання вивчення дисципліни. В результаті вивчення дисципліни цитологія студент повинен знати:
- закономірності будови та життєдіяльності як окремої рослинної клітини, так і комплексу клітин рослинних тканин та їх структурну організацію;
- будову та особливості роботи з мікроскопом;
- теоретичні основи загальної цитології рослин;
- методи цитологічного аналізу і можливості їх використання в практичних дослідженнях.
Студент повинен вміти:
- користуватися науковою, навчальною та методичною літературою з цитології;
- аналізувати будову і життєдіяльність живих організмів методами цитологічного аналізу;
- самостійно вивчати окремі розділи курсу;
- виготовляти постійні та тимчасові препарати рослинних об’єктів.
1.2. Компетентності і програмні результати навчання.
Загальні компетентності: ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності: ФК2 Здатність вирощувати, розмножувати сільськогосподарські культури та здійснювати технологічні операції з первинної переробки і зберігання продукції. ФК3 Знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних з вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин. ФК5 Навички оцінювання, інтерпретації й синтезувати теоретичну інформацію та практичні, виробничі і дослідні данні в галузях сільськогосподарського виробництва. ФК8 Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач в процесі вирощування сільськогосподарських культур, шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів..
Програмні результати навчання: ПРН4. Порівнювати та оцінювати сучасні науково-технічні досягнення у галузі агрономії. ПРН5. Проводити літературний пошук українською та іноземною мовами та аналізувати отриману інформацію. ПРН6. Демонструвати знання й розуміння фундаментальних дисциплін в обсязі, необхідному для володіння відповідними навичками в галузі агрономії. ПРН9. Володіти на операційному рівні методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, а також культивування обʼєктів і підтримання стабільності агроценозів із збереженням природного різноманіття. ПРН10. аналізувати та інтегрувати знання із загальної та спеціальної професійної підготовки в обсязі, необхідному для спеціалізованої професійної роботи у галузі агрономії.
1.3. Предмет дисципліни. Закономірності успадкування, передачі та зміни генетичної інформації
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки фахівця зі спеціальності 201 Агрономия.
Пререквізити: генетика.
Кореквізити: генетичні ресурси рослин