1. Мета, завдання і предмет дисципліни “ Генетичні основи селекції сільськогоспо-дарських культур на імунітет ”

1.1. Мета викладання дисципліни.
Основна мета дисципліни “Генетичні основи селекції на імунітет ” є формування у майбутніх фахівців навиків та вмінь ефективного ведення дослідницької роботи в сфері виробництва продукції рослинництва. Дисципліна базується на знаннях сучасних прийо-мів і технології вирощування підвищених врожаїв сільськогосподарських культур високої якості, особливостей їх розвитку, вимог до факторів природного середовища.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є.
Завдання вивчення дисципліни. Генетичні основи селекції на імунітет сільськогоспо-дарських культур вимагає від дослідника вмінь правильно узагальнювати і аналізувати ре-зультати масових спостережень, робити на їх основі науково - обґрунтовані висновки, про-водити оцінку гіпотез, що виникають за використання кількісних методів в дослідницькій роботі. У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти: виділяти з великої кіль-кості показників параметрів, які в компактній формі, але в той же час досить повно харак-теризують властивості сукупності; систематизувати та аналізувати отримані результати досліджень; проводити планування і обробку результатів експериментів на імунітет і спо-стережень методами штучних інфекційних фонів; робити вірні та достовірні висновки що-до відмінностей між групами отриманих результатів; аналізувати зв’язки між різноманіт-ними ознаками біологічних об’єктів.
Вивчивши програму дисципліни студент повинен знати та вміти: використовувати у подальшій роботі досягнення науки і передового досвіду з створення імунних сортів та гі-бридів сільськогосподарських культур; володіти методами створення інфекційних фонів, що застосовуються в агрономії; застосовувати методи селекції на імунітет за умов прове-дення досліджень; групувати результати зібраних даних в відповідності до завдань дослі-джень та умов в яких вони проводились; аналізувати зв’язки між різноманітними ознаками стійкості до хвороб та шкідників біологічних об’єктів; систематизувати та аналізувати отримані результати досліджень; проводити планування і обробку результатів; проводити оцінку стійкості до хвороб та шкідників, що виникають за різних умов вирощування; роби-ти вірні та достовірні висновки щодо відмінностей між групами отриманих результатів.
1.2. Компетентності і програмні результати навчання.
Загальні компетентності: ЗК1 Креативність, здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, ЗК4 Здатність приймати обґрунтовані рішення, планувати і здійснювати комплексні дослідження на сучасному рівні з використанням новітніх інформаційних і ко-мунікаційних технологій на основі цілісного системного наукового світогляду з викори-станням знань в області історії і філософії науки, ЗК6 Здатність розробляти та управляти на-уковими проектами, ініціювати організації досліджень в галузі науково-дослідницької та ін-новаційної діяльності з урахуванням фінансування науково-дослідницьких робіт, ЗК10 Здатність здійснювати науково-дослідну та науково-виробничу діяльність зберігаючи при-родне та культурне надбання.
Фахові компетентності: ФК1 Здатність формулювати наукову проблему, розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які необхідно вирішити для досяг-нення мети, оцінювати необхідні ресурси та час для реалізації, що передбачає глибоке пере-осмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики. ФК2 Здатність до комплексності проведення досліджень у галузі агропромислового виробництва та агрономії. ФК5 Здатність до встановлення природних передумов застосування конкрет-них модифікацій і методів досліджень, вибору раціональної методики польових і лаборатор-них робіт та оцінки необхідної точності вимірювань і якості кінцевих побудов, що необхідно підтвердити на прикладі власного дослідження.,ФК10 Здатність створювати нові знання че-рез оригінальні дослідження, якість яких може бути визнана на національному та міжнарод-ному рівнях.
Програмні результати навчання: ПРН1 Володіти сучасними передовими концептуаль-ними та методологічними знаннями при виконанні науково-дослідницької та/або про-фесійної діяльності і на межі предметних галузей знань. ПРН6 Мати ґрунтовні знання пред-метної області та розуміння професії, знання праць провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні праці у галузі дослідження, формулювати мету власного наукового дослідження як складову загально-цивілізаційного процесу. ПРН10 Уміти проводити кри-тичний аналіз, оцінку і синтез нових наукових положень та ідей. ПРН11 Ініціювати, ор-ганізовувати та проводити комплексні дослідження у науково-дослідницькій та інноваційній діяльності. ПРН16 Кваліфіковано відображати результати наукових досліджень у наукових статтях, опублікованих як у фахових вітчизняних виданнях, так і у виданнях, які входять до міжнародних наукометричних баз. ПРН21 Мати здатність діяти соціально свідомо і відповідально на основі етичних мотивів, приймати обґрунтовані рішення, саморозвиватися і самовдосконалюватися.
1.3. Предмет дисципліни. Основні методи досліджень в селекції на імунітет у сільськогосподарських рослин. Направлений на формування у аспірантів навиків воло-діння методами аналізу імунітету рослин, які використовуються в селекції сільськогоспо-дарських культур.
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки докторів філософії зі спеціальності 201 Агрономія.
Пререквізити: відсутні.
Кореквізити: відсутні