1. Мета, завдання і предмет дисципліни “Генетичні основи адаптивної селекції сіль-ськогосподарських культур”
1.1. Мета викладання дисципліни. Метою генетичних та молекулярно-генетичних досліджень рослин по організації ядерного геному є обґрунтування варіабельності типів ДНК-маркерів та напрямків їх використання. Молекулярно-генетичні дослідження присвячені феномену гетерозису генної інженерії та біоінформатичним дослідженням.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є. Завдання вивчення дисципліни. Генетичні основи адаптивної селекції сільськогосподарських культур вимагає від дослідника вмінь правильно узагальнювати і аналізувати результати масових спостережень, робити на їх основі науково - обґрунтовані висновки, проводити оцінку гіпотез, що виникають за використання кількісних методів в дослідницькій роботі. У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти: виділяти з великої кількості показників параметрів, які в компактній формі, але в той же час досить повно характеризують властивості сукупності; систематизувати та аналізувати отримані результати до-сліджень; проводити планування і обробку результатів експериментів на імунітет і спостережень методами штучних інфекційних фонів; робити вірні та достовірні висновки щодо відмінностей між групами отриманих результатів; аналізувати зв’язки між різноманітними ознаками біологічних об’єктів.
Вивчивши програму дисципліни студент повинен знати та вміти: використовувати у подальшій роботі досягнення науки і передового досвіду з створення імунних сортів та гіб-ридів сільськогосподарських культур; володіти методами створення інфекційних фонів, що застосовуються в агрономії; застосовувати методи селекції на імунітет за умов проведення досліджень; групувати результати зібраних даних в відповідності до завдань досліджень та умов в яких вони проводились; аналізувати зв’язки між різноманітними ознаками стійкості до хвороб та шкідників біологічних об’єктів; систематизувати та аналізувати отримані результати досліджень; проводити планування і обробку результатів; проводити оцінку стійкості до хвороб та шкідників, що виникають за різних умов вирощування; робити вірні та достовірні висновки щодо відмінностей між групами отриманих результатів.
1.2. Компетентності і програмні результати навчання.
Загальні компетентності: ЗК1 Креативність, здатність до абстрактного мислення, ана-лізу та синтезу, ЗК4 Здатність приймати обґрунтовані рішення, планувати і здійснювати комплексні дослідження на сучасному рівні з використанням новітніх інформаційних і кому-нікаційних технологій на основі цілісного системного наукового світогляду з використанням знань в області історії і філософії науки, ЗК6 Здатність розробляти та управляти науковими проектами, ініціювати організації досліджень в галузі науково-дослідницької та інноваційної діяльності з урахуванням фінансування науково-дослідницьких робіт, ЗК10 Здатність здійс-нювати науково-дослідну та науково-виробничу діяльність зберігаючи природне та культурне надбання.
Фахові компетентності: ФК1 Здатність формулювати наукову проблему, розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які необхідно вирішити для досягнення мети, оцінювати необхідні ресурси та час для реалізації, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики. ФК2 Здатність до комплексності проведення досліджень у галузі агропромислового виробництва та агрономії. ФК5 Здатність до встановлення природних передумов застосування конкретних модифікацій і методів досліджень, вибору раціональної методики польових і лабораторних робіт та оцінки необхідної точності вимірювань і якості кінцевих побудов, що необхідно під-твердити на прикладі власного дослідження.,ФК10 Здатність створювати нові знання через оригінальні дослідження, якість яких може бути визнана на національному та міжнародному рівнях.
Програмні результати навчання: ПРН1 Володіти сучасними передовими концептуаль-ними та методологічними знаннями при виконанні науково-дослідницької та/або професій-ної діяльності і на межі предметних галузей знань. ПРН6 Мати ґрунтовні знання предметної області та розуміння професії, знання праць провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні праці у галузі дослідження, формулювати мету власного наукового дослі-дження як складову загально-цивілізаційного процесу. ПРН10 Уміти проводити критичний аналіз, оцінку і синтез нових наукових положень та ідей. ПРН11 Ініціювати, організовувати та проводити комплексні дослідження у науково-дослідницькій та інноваційній діяльності. ПРН16 Кваліфіковано відображати результати наукових досліджень у наукових статтях, опублікованих як у фахових вітчизняних виданнях, так і у виданнях, які входять до міжнародних наукометричних баз. ПРН21 Мати здатність діяти соціально свідомо і відповідально на основі етичних мотивів, приймати обґрунтовані рішення, саморозвиватися і самовдосконалюватися.
1.3. Предмет дисципліни. Основні методи досліджень в селекції на імунітет у сільськогосподарських рослин. Направлений на формування у аспірантів навиків володіння методами аналізу імунітету рослин, які використовуються в селекції сільськогосподарсь-ких культур.
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки докторів філософії зі спеціальності 201 Агрономія.
Пререквізити: відсутні.
Кореквізити: відсутні