1. Мета, завдання і предмет дисципліни «Овочівництво»
1.1. Мета і завдання викладання дисципліни.
Метою вивчення навчальної дисципліи «Овочівництво» є пізнання природи овочевих рослин, їх походження, вивчення індивідуального розвитку рослин, опанування технології вирощування розсади, підготовки грунтосуміші та субстрату, сівби та садіння розсади, догляду за субстратом і рослинами, правильного вибору сорту чи гібриду, збирання врожаю та його товарної доробки.
Основним завданням навчальної дисципліни «Овочівництво» є - формування теорети-чних знань з біології розвитку овочевих рослин, їх відношення до факторів навколишнього середовища; - отримання теоретичних і практичних знань із сучасних технологій вирощування овочевих культур в умовах відкритого і закритого ґрунту, способів поліпшення якості продукції та заходів щодо її підтримання, а також способів скорочення затрат праці й способів виробництва в процесі вирощування.
В результаті вивчення студент повинен:
Знати: стан і перспективи розвитку овочівництва, морфологічні та біологічні особли-вості овочевих рослин; фізіологію стійкості до факторів зовнішнього середовища; закономірності розвитку; сучасні технології вирощування овочів у відкритому і закритому ґрунті різних ґрунтово-кліматичних зон; шляхи і способи поліпшення якості продукції та заходи щодо її підтримання; способи скорочення затрат праці й засобів виробництва в процесі вирощування
Вміти: враховуючи біологію росту та розвитку овочевих рослин, їх сортимент, особли-вості сівозміни, набір сільськогосподарської техніки в конкретні ґрунтово-кліматичній зоні, вибирати і оцінювати придатність ґрунтів для овочівництва; користуючись практичними рекомендаціями, здійснювати своєчасне проведення технологічних заходів догляду за посівами в різних ґрунтово-кліматичних умовах України; враховуючи ґрунтово-кліматичні умови регіону та біологічні особливості наявного сортименту, планувати строки та умови збирання врожаю (на основі вивчення врожайності). Використовуючи дані маркетингових досліджень в умовах господарства, визначати товарність продукції та можливі шляхи її реалізації.
1.2. Компетентності і програмні результати навчання.
ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК9 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК-11 Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ФК1 Базові знання з агрономічних дисциплін (рослинництво, землеробство, селекція і насінництво сільськогосподарських культур, агрохімія, агрометеорологія, плодівництво, овочівництво, ґрунтознавство, кормо виробництво, механізація в рослинництві, захист рослин).
ФК 2 Здатність вирощувати, розмножувати сільськогосподарські культури та здійсню-вати технологічні операції з первинної переробки та зберігання продукції.
ФК3 Знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних з вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин.
ФК 4 Здатність застосовувати знання та розуміння фізіологічних процесів сільськогос-подарських рослин для розв’язання виробничих технологічних задач.
ФК5 Навички оцінювання, інтерпретації й синтезувати теоретичну інформацію та практичні, виробничі і дослідні данні в галузях сільськогосподарського виробництва.
ФК 6 Здатність застосовувати методи статистичної обробки дослідних даних, пов’язаних з технологічними та селекційними процесами в агрономії.
ФК 7 Здатність науково-обґрунтовано використовувати добрива та засоби захисту рос-лин, з урахуванням їхніх хімічних і фізичних властивостей та впливу на навколишнє середовище.
ФК8 Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач в процесі вирощування сіль-ськогосподарських культур, шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів.
ФК 9 Здатність управляти комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у конкретних виробничих умовах.
ПРН4. Порівнювати та оцінювати сучасні науково-технічні досягнення у галузі агрономії.
ПРН5. Проводити літературний пошук українською та іноземною мовами та аналізувати отриману інформацію.
ПРН6. Демонструвати знання й розуміння фундаментальних дисциплін в обсязі, необ-хідному для володіння відповідними навичками в галузі агрономії.
ПРН 7 Демонструвати знання та розуміння принципів фізіологічних процесів рослин в обсязі, необхідному для освоєння фундаментальних та професійних дисциплін.
ПРН9. Володіти на операційному рівні методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, а також культивування об’єктів і підтримання стабільності агроценозів із збереженням природного різноманіття.
ПРН10. аналізувати та інтегрувати знання із загальної та спеціальної професійної під-готовки в обсязі, необхідному для спеціалізованої професійної роботи у галузі агрономії.
ПРН11. Ініціювати оперативне та доцільне вирішення виробничих проблем відповідно до зональних умов.
ПРН13. Проектувати та організовувати заходи вирощування високоякісної сільського-сподарської продукції та відповідно до чинних вимог.
ПРН14. Інтегрувати та удосконалювати виробничі процеси вирощування сільськогос-подарської продукції відповідно до чинних вимог.
1.3. Предмет дисципліни. Предметом вивчення навчальної дисципліни є біологічні особливості овочевих рослин та формування у майбутніх фахівців знань і навичок з технології виробництва овочевої про-дукції, яка є цінним харчовим продуктом для населення та сировиною для переробних харчових підприємств.
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки фахівця спеціальності 201 «Агрономія»:
Пререквізити: Біологічні основи рослинництва.
Кореквізити: Стандартизація та управління якістю продукції рослинництва.