Мета, завдання і предмет дисципліни «Генетичні ресурси рослин»
1.1. Мета і завдання викладання дисципліни. Формування у студентів знань та умінь з наукових основ створення колекцій генетичних ресурсів рослин, генетичних банків, інтродукції зразків генофонду рослин, збереження колекцій, інформаційного комп’ютерного забезпечення пошуку і добору колекційних зразків із необхідними для колекціонера господарсько-біологічними характеристиками.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
- світовий досвід збереження генетичних ресурсів, основні світові генобанки рослин;
- систему генетичних ресурсів рослин України;
- основні форми збереження генетичних ресурсів рослин;
- основі генетичні центри походження та формоутворення культурних рослин, їх локацію;
- наукові основи інтродукції рослин;
-- принципи формування колекцій генетичних ресурсів, види колекцій;
- можливість та схеми використання ознак донорів для селекційних цілей;
- насіннєзнавчі основи, технологію збереження насіння в насіннєсховищах та його регенерації;
- структуру та функції баз даних інформаційної системи «Генофонд»
1.2. Компетентності і програмні результати навчання.
ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК9 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК-11 Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ФК1 Базові знання з агрономічних дисциплін (рослинництво, землеробство, селекція і насінництво сільськогосподарських культур, агрохімія, агрометеорологія, плодівництво, овочівництво, ґрунтознавство, кормовиробництво, механізація в рослинництві, захист рослин).
ФК3 Знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних з вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин.
ФК5 Навички оцінювання, інтерпретації й синтезувати теоретичну інформацію та прак-тичні, виробничі і дослідні данні в галузях сільськогосподарського виробництва.
ФК8 Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач в процесі вирощування сільсь-когосподарських культур, шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використан-ня як теоретичних, так і практичних методів.
ПРН6. Демонструвати знання й розуміння фундаментальних дисциплін в обсязі, необхід-ному для володіння відповідними навичками в галузі агрономії.
ПРН10. аналізувати та інтегрувати знання із загальної та спеціальної професійної підгото-вки в обсязі, необхідному для спеціалізованої професійної роботи у галузі агрономії.
1.3. Предмет дисципліни. Роль біологічного різноманіття рослин у забезпеченні стабільного розвитку землеробства, національної та глобальної продовольчої безпеки.
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки фахівця напряму підготовки 201 Агрономія.
Пререквізити: Генетика
Кореквізити: Селекція і насінництво