Мета, завдання і предмет дисципліни «Спеціальна селекція і насінництво польових культур»
1.1. Мета і завдання викладання дисципліни.
Викладання дисципліни проводиться з метою формування у студентів глибоких теоретичних знань та умінь з наукових основ селекції і насінництва окремих польових культур, з методики проведення сертифікації насіння за сортовими і посівними якостями, з процедури оформлення документації.
Основними завданнями спеціальної селекції і насінництва польових культур є: формування теоретичних знань з історії та етапів розвитку селекції, основних етапів наукової селекції, методів створення вихідного матеріалу для селекції, методів добору, оцінювання селекційного матеріалу, технології селекційного процесу, біологічних, морфологічних особливостей, фаз розвитку та етапів органогенезу, ідентифікаційних ознак окремих культур.
1.2. Компетентності і програмні результати навчання (відповідно до матриць
відповідності ОПП загальні (ЗК) і фахові (ФК) компетентності, а також програмні результати навчання (ПРН).
Навчальна дисципліна «Спеціальна селекція і насінництво польових культур» забезпечує набуття наступних компетентностей:
ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу;
ЗК3. Здатність до використання іноземної мови у професійній діяльності;
ЗК5. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях;
ЗК6. Креативність, здатність до системного мислення;
ФК2. Знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язання задач при виробництві продукції рослинництва;
ФК3. Знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем;
ФК5. Здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в сільськогосподарському виробництві і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків;
ФК6. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та адаптації існуючих агротехнологій;
ФК7. Здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та проводити експерименти і досліди для розв’язання технологічних завдань та при проведенні наукових досліджень;
ФК8. Здатність критично аналізувати основні показники та оцінювати результати діяльності.
Програмні результати навчання
Опанувавши матеріали навчальної дисципліни, студент повинен набути таких програмних результатів навчання:
ПРН1. Здатність демонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, необхідних для розв’язування прикладних за-дач та виконання досліджень в області вирощування сільськогосподарських культур;
ПРН2. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ, тенденції розвитку, найбільш важливі розробки та новітні технологій в рослинництві;
ПРН3. Здатність розуміння впливу прийнятих рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті;
ПРН4. Самостійно планувати та виконувати дослідження, оцінювати отримані результати;
ПРН5. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики для оптимізації вирішення технологічних питань;
ПРН7. Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел;
ПРН8. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
ПРН10. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи інші аспекти, підчас розв’язання виробничих задач та проведення досліджень;
ПРН12. Здатність до педагогічної та просвітницької діяльності в сфері агрономії;
ПРН13. Застосовувати математичні методи аналізу результатів досліджень.
1.3. Предмет дисципліни.
Сорти та гібриди включені до Державного реєстру сортів рослин, придатних до поширення в Україні. Методи створення сортів та гібридів, оцінки та методика сортовипробування сільськогосподарських культур.
1.4. Місце дисципліни в структурно-логічній схемі підготовки фахівця спеціальності 201 «Агрономія»:
Пререквізити: селекція і насінництво сільськогосподарських культур
Кореквізити: стандартизація та управління якістю продукції рослинництва.